Experiències educatives de referència i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans

Activitat educativa al Bosc Turull

EXPERIÈNCIES EDUCATIVES DE REFERÈNCIA I CRITERIS DE QUALITAT EN LES ACTIVITATS RELACIONADES AMB SISTEMES FORESTALS URBANS

La ciutat és l’hàbitat més “natural” on viu la majoria de la població mundial. Més del 50% de la població mundial viu actualment en un entorn urbà. Aquesta realitat fa que per moltes de les persones que viuen actualment a la ciutat, relacionin el concepte de natura com un element extern al seu propi entorn. Un element del sistema que consideren important però que està fora del seu propi hàbitat. Per molts és un dels preus que s’ha de pagar quan es viu a la ciutat.  Aquesta percepció  errònia ha d’evolucionar forçosament en un procés de renaturalització de les ciutats perquè tot allò que sigui urbà ha de ser també habitable i per ser-ho s’ha de relacionar amb tot allò que entenem per qualitat ambiental i social de la ciutats.

Cal prendre consciència que tot el què fem a la ciutat és clau per preservar els seus espais verd, els boscos urbans, la biodiversitat, que malauradament s’ha vist reduïda considerablement en molts indrets. Aquesta necessitat urgent s’ha començat a treballar a partir de diferents experiències educatives que tenen clar que cal assolir aquesta finalitat promovent, per un cantó, canvis d’hàbits de la ciutadania i, per un altre, demanant als gestors de les ciutats polítiques i programes que siguin pertinents en aquest sentit.

Quins són els propòsits d’aquestes experiències? Quines són les estratègies educatives més utilitzades? Quins són els resultats aconseguits fins aquest moment? Això és el que es va parlar en aquesta sessió de treball. S’analitzaren pràctiques, a partir del que consideren directament els seus propis promotors. Una sessió d’intercanvi centrada en tres experiències significatives diferents per poder aprendre i compartir els encerts i les dificultats.

Un anàlisi que es va centrar en el procés educatiu, no només coneixerent les diferents realitats, sinó que buscant quins criteris de qualitat comparteixen les experiències per tal de visualitzar els elements claus que s’haurien de tenir en compte per afrontar aquest repte.

Podeu consultar els documents de treball: Experiències educatives

Experiències educatives i creiteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i creiteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i creiteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i creiteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i creiteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i creiteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

Experiències educatives i criteris de qualitat en les activitats relacionades amb sistemes forestals urbans.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s